خدا را این گونه بپرستیم

روزی حضرت موسی به خداوند متعال عرض کرد : دلم میخواهد یکی از بندگان
خوبت را ببینم . خطاب آمد : درصحرا برو ، آنجا مردی هست که در حال
کشاورزی کردن است . او از خوبان درگاه ماست . حضرت آمد و دید مردی در حال
بیل زدن و کار کردن است . حضرت تعجب کرد که او چطور به درجه ای رسیده که
خداوند میفرماید از خوبان ماست . از جبرئیل پرسید . جبرئیل عرض کرد :
الان خداوند بلائی بر او نازل میکند ببین او چه میکند . بلایی نازل شد که
آن مرد در یک لحظه هردوچشمش راازدست داد . فورا نشست ، بیلش را هم جلوی
رویش قرار داد .
گفت : مولای من تا تو مرا بینا می پسندیدی من داشتن چشم را دوست می داشتم
، حال که تو مرا کور می پسندی من کوری را بیش از بینایی دوست دارم . اشک
در دیدگان حضرت حلقه زد ، رو کرد به آن مرد و فرمود : ای مرد من پیغمبر
خدا هستم و مستجاب الدعوه . میخواهی دعا کنم تا خداوند چشمانت را دوباره
بینا کند ؟
مرد پاسخ داد : نه .
حضرت فرمود : چرا ؟
گفت : آنچه پروردگارم برای من اختیار کرده بیشتر دوست دارم تا آنچه را که
خود برای خودم می خواهم

نظرات 4 + ارسال نظر
الهام شنبه 21 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 08:39 ق.ظ http://elham2155.blogsky.com

سلام
متن جالبی بود.وقتی خودم رو با اون فرد مقایسه می کنم می بینم که خیلی سخته که اینطوری باشیم و فکر کنیم ...
موفق باشید

من که خودم رو در این حد نمیدونم که بخوام حتی تصورشو بکنم

فاطمه چهارشنبه 25 شهریور‌ماه سال 1388 ساعت 12:59 ب.ظ

سلام

واقعا زیبا و آموزنده بود .

اگر امکانش براتون هست لطفا از این چنین مطالب زیاد بگذارید .

با تشکر از ابراز لطف شما
ممنونم که منو تشویق میکنید
حتما این کارو میکنم

[ بدون نام ] سه‌شنبه 21 مهر‌ماه سال 1388 ساعت 04:10 ب.ظ

کاش انقدر قلبمون بزرگ بود که ادعایی نسبت به آنچه خداوند با لطفش به ما عطا کرده نداشتیم. چقدر راه هست تا از بندگان خوب خدا بشم...

elmira جمعه 2 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 06:22 ب.ظ

وای خیلی عالی بود.اشکمو در آوردید.کاش درک کنیم که همه اتقاقاتی بد(از نظر خودمون)امتحانی برای خودمون هست وگرنه خدا که بندشو میشناسه و نیازی به امتحان نداره میخواد ما میزان ایمان خودمون رو بفهمیم.کاش منم میتونستم همچین ایمانی داشته باشم.از شما هم ممنون واسه این همه مطالب آموزنده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد